loading...
دانلود سنتر
ادمین بازدید : 79 جمعه 28 اسفند 1394 نظرات (0)
آموزش گام به گام سئو - گام اول

سلام پوزش بدلیل تاخیر ...

خیلی از نظرهای دوستان انتقاد کرده بودن که خیلی سادست ، ولی دوست عزیز کسایی که هیچ اطلاعی ندارن باید از کجا شروع کنن ؟ در ضمن پست قبلی هم برای معرفی و مقدمه بود و ماهم از همون اول گفتیم برای مبتدی ها! پس لطفا صبر داشته باشین ...

موتورهای جست و جو دارای تو تابع شاخص ، خزنده و ساخت یک شاخص برای نگه داری و ارائه محاسبات و نتایج.

اگه شبکه وب رو یه خط تاکسیرانی یا مترو فرض کنیم یه ایستگاهای توقف داره برای خزنده های گوگل این ایستگاهای توقف ممکنه که یه صفحه وب یا یک عکس یا اصلا ممکنه یک فایل pdf باشه . موتورهای جست و برای رسیدن به این ایستگاه ها نیاز به خزیدن دارن تا بتونن این ایستگاها رو پیدا کنند ، که بهترین مسیر لینک های فعال هستند .

ساختار لینک ها در اتصال و مرتبط ساختن صفحات به هم .

از طریق لینک ها ربات های خودکار موتورهای جست و جو به نام خزنده ، یا عنکبوت میتوانند به هزاران اسناد پیوسته برسن . این ربات ها میان صفحات و اسناد رو کشف و در هارد های سرور های گوگل ذخیره میکنن که وقتی یه جست و جو انجام شد به دست کاربر برسونن . این ربات های با توجه حجم سنگین و زیاد درخواست های کاربران از تمامی نقاط دنیا این کارو خیلی سریع انجام میدن و می تونن میلیاردها صفحه و اسناد ذخیره کنن . دیتاسنترهای گوگل رو دست کم نگیرین :)

این تجهیزات نگه داری گوگل واقعا یه هیولاست ! که با هزاران ماشین پردازش گر میتونن مقدار زیادی از اطلاعات رو نگه داری کنن بعد این همه فک زدن ولی بازم لامصب هزار کاربرهم باهم جست و جو کنن به تاخیر دوم نمیرسه آنی تمام نتایج به شما نشون میده

پاسخ دادن موتورهای جست و جو

کار اصلی موتورهای جست و جو پاسخ به سوالات کاربران و نتایج هست . وقتی که یک نفر میاد یه عنوانی رو جست و جو میکنه ربات های جست و جو میاد بین هزاران اسناد و مدارک دنبال این عنوان که کاربر از موتور جست و جو سئوال کرده رو پیدا میکنه و در اختیار کاربر قرار میده حالا موتور ما میاد از چه معیارهایی این نتایج رو انجام میده ؟!

اولین معیار عنوان سایت و سالم بودن و بهینه بودن پیوندها - امتیازی که از قبل به نتایح داده رو بررسی میکنه ( تو مقدمه گفتم ) این دو معیار خیلی خیلی مهم هستن !
در اوایل شروع کار موتورهای جست و جو از ساختمان خیلی ساده و الگوریتم های خیلی کمی برخوردار بودند ، والبته هوش مصنوعی به خوبی الان رو نداشتن ، اصول کارشون براساس یک پرسش و پاسخ خیلی ساده بود ولی در طول زمان مهندسان راه های خیلی بهتر و هوشمندانه تری برای پیدا کردن نتایج با ارزش ابداع کرده اند که واقعا قابل تحسینه !

امروزه بیش از هزاران عملکرد وجود داره که در طول آموزش به اکثر این روش های میپردازیم .

معیارهای تعیین اهمیت موتورهای جست وجو برای وب

در حال حاضر بیشترین مورد اهمیت برای موتورجست و جو عنوان هستش !

حالا ببینید ، یکی هست در مورد عنوان خیلی اغراق میکنه و مطالب ومحتوای واقعا با ارزشی درش وجود نداره یا بالعکس !

میزان محبوبیت و اهمیت مطالب شما به صورت دستی نیست:) ولی در عوض یه موتور خیلی قدرتمند و هنرمنده که براساس معادلات صنعتی دقیق ، معادلات ریاضی ، الگوریتم ها برای کشیدن مو از ماسته بعله :)

 

الگوریتمها در نگاه اول پیچیده و غیر قابل نفوذ میان ، در پایین میخوایم  اشاره های کوچیکی که خود موتورهای جست و جو به قضیه سئو داشتن رو بررسی کنیم :)

سئو از نگاه Google Webmaster

برای بدست آوردن رتبه بهتر خود گوگل نکات زیرو پیشنهاد میکنه :

گوگل : مطالبی که قرار میدین برای کاربران و مخاطبین وب خودتون قرار بدین و هیچوقت قصد فریب کاربر و یا تقلب در گوگل با روش اطلاعات مخفی و ... نباشین .

هر کدام از صفحات که در وب شما وجود داره حداقل یه لینک ثابت برای برگشت به خانه و ... در اون صفحه باید وجود داشته باشه .

ایجاد یک سایت با مطالب غنی و صفحاتی که به خوبی و وضوح بتونن مطالب خودشون رو توصیف کنن اطمینان حاصل کنید که ویژگی و صفات alt  و title  رو در تصاویر و لینک ها رعایت کنید .

( اینجاش خیلی باحاله :) برای کلمات کلیدی از صفت بشر دوستانه استفاده کرده خوشم آمد :)) )

استفاده از کلمات کلیدی که به درستی مطالب سایت شما رو توصیف کنن یک امر بشر دوستانه است و ما به این کلمات اهمیت خاصی میدهیم

سئو از نگاه bing webmaster

مهندسان بینگ مایکروسافت نکات زیرو برای راهنمایی شما معرفی کرده اند :

اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی و پیوند های سایت شما یک ساختار غنی داشته باشد .

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و کلمات محبوب کاربران خود را پیدا کنید .

درحد امکان سعی کنید که نام شرکت فقط در قالب یک تصویر نباشد و حتما در قالب متنی هم در سایت خود قرار بدهید .

با تشکر که تا اینجا با ما بودید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3862
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 160
  • آی پی دیروز : 127
  • بازدید امروز : 496
  • باردید دیروز : 501
  • گوگل امروز : 14
  • گوگل دیروز : 33
  • بازدید هفته : 3,420
  • بازدید ماه : 9,607
  • بازدید سال : 114,877
  • بازدید کلی : 2,498,456